ETEN VOOR DAKLOZEN IN DE SINT-CATHARINAKERK

Ongeveer 60 deelnemers die zich hadden ingeschreven hebben in de Catharinakerk in Eindhoven in februari 2019 gesmuld van een lekker diner dat leden van de Rotaryclub Eindhoven voor hen geregeld hadden. Het viel letterlijk en figuurlijk goed in de smaak!

De gerechten waren uitgezocht, de boodschappenlijsten opgesteld en de inkopen bij de Sligro gedaan. Met speciale dank aan de vriendelijke groenteman aldaar, die praktisch meedacht en ons nog een aantal extra ingrediënten schonk. Het was ook voor ons een feest om de gerechten met aandacht en liefde te bereiden en we waren er klaar voor.

Alle tafels zaten in no-time vol en er stroomden tijdens het diner nog steeds gasten binnen. Van de meloen en ham met brood en kruidenboter werd al snel gesmuld. Aan de tafels heerste een gezellige sfeer en samen met de vrijwilligers van het Open Huis, de leden van de jongerenclub Rotaract en onze eigen Rotaryleden liep het al snel als een geoliede machine waaraan iedereen zijn steentje bijdroeg.

Het hoofdgerecht, dat door Restaurant Indonesia werd verzorgd, werd door de jongeren van de Rotaract opgeschept. En er werd al snel besloten toch nog wat extra bij te bestellen, want er werd goed gegeten.

Ondertussen maakte Peter, een van de Rotaryleden, de sfeer nog gezelliger en speelde een flink aantal leuke nummers op zijn gitaar en zong daar ook bij. Een van de gasten droeg ook zijn steentje bij aan de gitaarmuziek. Leuk!

Het diner werd afgesloten met appeltaart vergezeld van ijs met slagroom. Na de koffie met een advocaatje erbij, namen we - met een voldaan gevoel - afscheid van elkaar.